Çocuklarda kan alma işlemi sırasında uygulanan üç farklı yöntemin ağrı düzeyi ve ebeveyn memnuniyetine etkisi.

Bu araştırma 5-10 yaş aralığındaki çocuklara kan alma işlemi sırasında uygulanacak olan üç farklı yöntemin (buzzy aygıtı, dijital oyun oynama ve çizgi film izletme) çocuklardaki ağrı yönetimine ve ebeveyn memnuniyetine etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini, Zonguldak Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi Birimi’nde Kasım-2018-2019 tarihleri arasında Kan Alma birimine gelen 5-10 yaş grubu çocuklar; örneklemini ise belirtilen tarihlerde Kan Alma Birimi’ne başvuran ve araştırma grubu seçim kriterlerini karşılayan çocuklar oluşturmakta olup; örneklemini 30 kontrol (rutin kan alma), 30 girişim I (buzzy ), 30 girişim II (dijital oyun), 30 girişim III (çizgi film) olmak üzere toplam 120 çocuk oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında “Çocuk ve Ebeveyni Tanılama Veri Formu”, Wong Baker Yüzler Ağrı Ölçeği, Çocuk Korku Ölçeği, PedsQL Sağlık Bakımı Ebeveyn Memnuniyet Ölçeği, Buzzy Aygıtı ve Huaweı MediaPad T3 (Dijital Oyun oynama ve Çizgi film izleme) kullanıldı. Yapılan istatistiksel değerlendirme sonucunda araştırma grubunu oluşturan çocukların Çocuk Korku Ölçeği, PedsQL puanları arasında gruplar arasında anlamlı bir farklılık gözlenmiş (p>0.05) olup W-BFS skorları arasında anlamlı farklılık gözlenmemektedir (p<0.01). Çocuk Korku Ölçeği ve Wong Baker Yüzler Ağrı Ölçeği skoru en düşük Girişim I (buzzy) ve Girişim III (çizgi film) sonucuna varılmaktadır. PedsQL skorları en düşük kontrol grubu saptanırken, girişim grupları arasında istatistiksel farklılık saptanmadı. Sonuç olarak, çocuklarda invaziv işlemler sırasında kullanılan üç farklı yöntemin ebeveyn memnuniyetini arttırmada, ağrı ve korku yönetiminde ve etkili olduğu belirlendi.

This study was carried out to determine the effect of three different methods (buzzy device, playing digital games and watching cartoons) on pain management and parental satisfaction in children between the ages of 5-10. The population of the study was 5-10 years old children who came to the Blood Collection Unit in Zonguldak Maternity and Pediatrics Hospital Unit between November-2018-2019; The sample consists of children who apply to the Blood Collection Unit on the specified dates and meet the selection criteria of the research group; The sample consists of 120 children, 30 control (routine blood collection), 30 intervention I (buzzy), 30 intervention II (digital game), 30 intervention III (cartoon). In the collection of data, “Child and Parent Identification Data Form”, Wong Baker Faces Pain Scale, Child Fear Scale, PedsQL Healthcare Parental Satisfaction Scale, Buzzy Device and Huaweı MediaPad T3 (Playing Digital Games and Watching Cartoons) were used. As a result of the statistical evaluation, a significant difference was observed between the groups between the Children's Fear Scale and PedsQL scores of the children constituting the study group (p> 0.05), and no significant difference was observed between the W-BFS scores (p <0.01). The lowest scores of the Child Fear Scale and the Wong Baker Faces Pain Scale are concluded with Attempt I (buzzy) and Attempt III (cartoon). While the lowest PedsQL scores were found in the control group, there was no statistical difference between the intervention groups. As a result, it was determined that three different methods used during invasive procedures in children are effective in increasing parental satisfaction, pain and fear management.

Eser Adı
[dc.title]
Çocuklarda kan alma işlemi sırasında uygulanan üç farklı yöntemin ağrı düzeyi ve ebeveyn memnuniyetine etkisi.
Tez Danışmanı
[dc.contributor.advisor]
Meltem Kürtüncü
Yayıncı
[dc.publisher]
BEÜ / Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Yayın Türü
[dc.type]
masterThesis
Özet
[dc.description.abstract]
Bu araştırma 5-10 yaş aralığındaki çocuklara kan alma işlemi sırasında uygulanacak olan üç farklı yöntemin (buzzy aygıtı, dijital oyun oynama ve çizgi film izletme) çocuklardaki ağrı yönetimine ve ebeveyn memnuniyetine etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini, Zonguldak Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi Birimi’nde Kasım-2018-2019 tarihleri arasında Kan Alma birimine gelen 5-10 yaş grubu çocuklar; örneklemini ise belirtilen tarihlerde Kan Alma Birimi’ne başvuran ve araştırma grubu seçim kriterlerini karşılayan çocuklar oluşturmakta olup; örneklemini 30 kontrol (rutin kan alma), 30 girişim I (buzzy ), 30 girişim II (dijital oyun), 30 girişim III (çizgi film) olmak üzere toplam 120 çocuk oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında “Çocuk ve Ebeveyni Tanılama Veri Formu”, Wong Baker Yüzler Ağrı Ölçeği, Çocuk Korku Ölçeği, PedsQL Sağlık Bakımı Ebeveyn Memnuniyet Ölçeği, Buzzy Aygıtı ve Huaweı MediaPad T3 (Dijital Oyun oynama ve Çizgi film izleme) kullanıldı. Yapılan istatistiksel değerlendirme sonucunda araştırma grubunu oluşturan çocukların Çocuk Korku Ölçeği, PedsQL puanları arasında gruplar arasında anlamlı bir farklılık gözlenmiş (p>0.05) olup W-BFS skorları arasında anlamlı farklılık gözlenmemektedir (p<0.01). Çocuk Korku Ölçeği ve Wong Baker Yüzler Ağrı Ölçeği skoru en düşük Girişim I (buzzy) ve Girişim III (çizgi film) sonucuna varılmaktadır. PedsQL skorları en düşük kontrol grubu saptanırken, girişim grupları arasında istatistiksel farklılık saptanmadı. Sonuç olarak, çocuklarda invaziv işlemler sırasında kullanılan üç farklı yöntemin ebeveyn memnuniyetini arttırmada, ağrı ve korku yönetiminde ve etkili olduğu belirlendi.
Özet
[dc.description.abstract]
This study was carried out to determine the effect of three different methods (buzzy device, playing digital games and watching cartoons) on pain management and parental satisfaction in children between the ages of 5-10. The population of the study was 5-10 years old children who came to the Blood Collection Unit in Zonguldak Maternity and Pediatrics Hospital Unit between November-2018-2019; The sample consists of children who apply to the Blood Collection Unit on the specified dates and meet the selection criteria of the research group; The sample consists of 120 children, 30 control (routine blood collection), 30 intervention I (buzzy), 30 intervention II (digital game), 30 intervention III (cartoon). In the collection of data, “Child and Parent Identification Data Form”, Wong Baker Faces Pain Scale, Child Fear Scale, PedsQL Healthcare Parental Satisfaction Scale, Buzzy Device and Huaweı MediaPad T3 (Playing Digital Games and Watching Cartoons) were used. As a result of the statistical evaluation, a significant difference was observed between the groups between the Children's Fear Scale and PedsQL scores of the children constituting the study group (p> 0.05), and no significant difference was observed between the W-BFS scores (p <0.01). The lowest scores of the Child Fear Scale and the Wong Baker Faces Pain Scale are concluded with Attempt I (buzzy) and Attempt III (cartoon). While the lowest PedsQL scores were found in the control group, there was no statistical difference between the intervention groups. As a result, it was determined that three different methods used during invasive procedures in children are effective in increasing parental satisfaction, pain and fear management.
Kayıt Giriş Tarihi
[dc.date.accessioned]
2021-07-12
Açık Erişim Tarihi
[dc.date.available]
2021-07-12
Yayın Yılı
[dc.date.issued]
2020
Yayın Dili
[dc.language.iso]
tur
Konu Başlıkları
[dc.subject]
Ağrı
Konu Başlıkları
[dc.subject]
Ebeveyn memnuniyeti
Konu Başlıkları
[dc.subject]
Buzzy
Konu Başlıkları
[dc.subject]
Dijital oyun
Konu Başlıkları
[dc.subject]
Çizgi film
Konu Başlıkları
[dc.subject]
İnvaziv
Konu Başlıkları
[dc.subject]
Pain
Konu Başlıkları
[dc.subject]
Parental satisfaction
Konu Başlıkları
[dc.subject]
Buzzy
Konu Başlıkları
[dc.subject]
Digital game
Konu Başlıkları
[dc.subject]
Cartoon
Konu Başlıkları
[dc.subject]
Invasive procedure
Tek Biçim Adres
[dc.identifier.uri]
https://hdl.handle.net/20.500.12628/9423
Yazar
[dc.contributor.author]
Seda Davas
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Görüntülenme Sayısı ( Şehir )
Görüntülenme Sayısı ( Ülke )
Görüntülenme Sayısı ( Zaman Dağılımı )
Görüntülenme
27
09.12.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
09.12.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
25 Şubat 2024 07:58
Google Kontrol
Tıklayınız
Ağrı Ebeveyn memnuniyeti Buzzy Dijital oyun Çizgi film İnvaziv Pain Parental satisfaction Buzzy Digital game Cartoon Invasive procedure
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms